Coachen van leerkrachten

Lesgeven maakt een essentieel deel uit van de samenleving, aangezien het te ten grondslag ligt aan elk werkelijk leerproces. De leerkracht heeft de verantwoordelijkheid om leerlingen door het leerproces te leiden om ervoor te zorgen dat ze het onder de knie krijgen en in hun dagelijkse interacties kunnen reproduceren wat ze hebben geleerd. Het Coaching leerkrachten is de kunst om ervoor te zorgen dat de instructeurs betere methoden van binding en communicatie met hun leerlingen toepassen om nog betere resultaten te bereiken

Waarom hebben leerkrachten ook coaches nodig?

  • Nieuwelingen: Lesgeven is de kunst van berekende communicatie. Er zijn beproefde methoden om te communiceren en van sommige is gebleken dat zij effectiever zijn om het hoogst mogelijke niveau van resultaten te bereiken. Wanneer een nieuwe leraar aangesteld wordt, moet hij deze beginselen doorlopen om hem vertrouwd te maken met de principes van de onderwijsindustrie. Na succesvolle coaching zal hij veel zelfvertrouwen hebben ontwikkeld, omdat hij nu niet alleen begrijpt wat hij in een klas moet doen, maar ook hoe hij het moet doen.
  • Ervaren leraren: "Leren houdt nooit op", luidt een populair gezegde. Het proces van coaching zal een goede leraar nog beter maken. Naarmate de wereld verandert, evolueren ook methoden en strategieën, dus is er behoefte aan constante bijscholing in de coaching klassen zodat dat de leraren op de hoogte zijn van de kunst van effectieve communicatie.

Soorten coaching voor leerkrachten

  • Intercollegiale coaching: In deze situatie onderwijzen leerkrachten elkaar, wisselen ze van gedachten en vergelijken ze aantekeningen in groepen. Hoe groot de kennis van een leerkracht ook is, er is altijd iets dat zijn collega weet en hij/zij niet.
  • Instructieve coaching: Deze methode van coaching traint leerkrachten in de precieze methoden en principes die betrokken zijn bij het opleiden van leerlingen. Alle kennis die ze opdoen via deze methode van coaching kan direct worden toegepast op de leerlingen in de klas, omdat er werkbare en praktische oplossingen geboden worden voor de problemen in de communicatie.

Aanbevolen artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *