Waarom zou jouw bedrijf een bedrijfsfilm maken?

Wat is een bedrijfsfilm? Een bedrijfsfilm is een promotievideo die het verhaal van jouw bedrijf vertelt. Deze wordt gebruikt voor marketingdoeleinden en om de naamsbekendheid bij potentiële klanten te vergroten. Er zijn veel redenen waarom een bedrijfsfilm maken belangrijk is, waaronder een grotere klantbetrokkenheid, een betere merkbeleving en een beter moreel voor medewerkers. In deze blogpost worden enkele van de best manieren voor het maken van een effectieve bedrijfsfilm behandeld, evenals enkele tips om met het proces aan de slag te gaan!

Beste manieren voor het maken van een bedrijfsfilm 

De beste manier om een bedrijfsfilm te maken is door deze drie stappen te volgen:

  • Stap 1: Bepaal het doel. Wat wil je dat je kijkers van deze video leren over jouw bedrijf? Je moet voor deze stap zo specifiek en beknopt mogelijk zijn, inclusief de informatie die jij in de tekst of voice-over wilt verstrekken.
  • Stap twee: Bepaal hoeveel tijd er nodig is om het project te voltooien. Een vuistregel is één minuut per 100 woorden met een extra 15 seconden per nieuwe spreker die in jouw script wordt geïntroduceerd (ervan uitgaande dat het slechts twee sprekers zijn). Hoeveel minuten duurt jouw verhaal? Wordt er in het hele verhaal iets onnodig herhaald? Deze vragen kunnen helpen bij het bepalen van de optimale lengte voor uw project.
  • Stap drie: Maak een script dat zal worden gebruikt voor de opname en zorg ervoor dat je opneemt waar afbeeldingen of animaties moeten komen in relatie tot het verhaal.

Waarom je een bedrijfsvideo zou moeten maken

Bedrijfsvideo's zijn een geweldige manier om een ​​imago voor jouw bedrijf te creëren. De video kan worden gebruikt als marketingmateriaal of gewoon als iets om te gebruiken bij het spreken met klanten die wellicht baat hebben bij wat je te bieden hebt. Een bedrijfsfilm is veel persoonlijker dan een marketingtekst op een website en zal helpen bij het opbouwen van herkenning bij klanten. Een project om een bedrijfsfilm te maken kan voor bedrijven nuttig zijn om te gebruiken als marketingmateriaal, voor het opbouwen van klantrelaties, vertrouwen en naamsbekendheid bij hun doelgroep.

Aanbevolen artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *